Atak fałszywego pracownika banku
W miniony wtorek (5.03) do Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosiła się 33-letnia mieszkanka Warszawy, która poinformowała o próbie takiego oszustwa. Kobieta odebrała telefon od rzekomego pracownika banku, który tłumaczył, że dzwoni w celu potwierdzenia transakcji z rachunku bankowego 33-latki na kwotę 10 tys. złotych. „Konsultant” o charakterystycznym wschodnim akcencie zapewniał kobietę, że ma dokumenty, które potwierdzają zlecenie wykonania. 33-latka zorientowała się, że ma do czynienia z oszustem, ponieważ nie posiada konta w banku, którego mężczyzna rzekomo był przedstawicielem. Gdy kobieta poprosiła o przesłanie dokumentów zlecenia przelewu, oszust rozłączył się.
Policjanci przypominają i ostrzegają:
- pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS;
- nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta,
- tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić, dzwoniąc na infolinię.
O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.
Źródło: KPP w Ciechanowie