Atak fałszywego pracownika banku

W miniony wtorek (5.03) do Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosiła się  33-letnia mieszkanka Warszawy, która poinformowała o próbie takiego oszustwa. Kobieta odebrała telefon od rzekomego pracownika banku, który tłumaczył, że dzwoni w celu potwierdzenia transakcji z rachunku bankowego 33-latki na kwotę 10 tys. złotych. „Konsultant” o charakterystycznym wschodnim akcencie zapewniał kobietę, że ma dokumenty, które potwierdzają zlecenie wykonania. 33-latka zorientowała się, że ma do czynienia z oszustem, ponieważ nie posiada konta w banku, którego mężczyzna rzekomo był przedstawicielem. Gdy kobieta poprosiła o przesłanie dokumentów zlecenia przelewu, oszust rozłączył się.

Policjanci przypominają i ostrzegają:

  • pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS;
  • nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta,
  • tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić, dzwoniąc na infolinię.

O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.

Źródło: KPP w Ciechanowie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*