Potrzebujesz wsparcia? Zadzwoń, napisz, porozmawiaj
W trosce o szeroko rozumiane bezpieczeństwo dzieci i młodzieży, w Komendzie Głównej Policji opracowany został plakat i ulotka zawierająca informacje o numerach telefonów obsługiwanych przez instytucje i organizacje udzielające wsparcia i pomocy młodym ludziom. Ponadto na portalu policja.pl uruchomiono stronę internetową dedykowaną tym telefonom, z której można pobrać plakat czy ulotkę.
Wiele instytucji i organizacji pozarządowych prowadzi telefony zaufania. Coraz częściej, z uwagi na problemy z rozmową o trudnych sprawach, dzieci i młodzież korzystają z chatu jako sposobu komunikacji w sytuacjach kryzysowych. Część z tych telefonów dedykowana jest konkretnym sprawom. Jednakże większość telefonów zaufania adresowanych w szczególności do dzieci i młodzieży, to numery telefonów, pod które można zadzwonić w każdej sprawie, zawsze, kiedy potrzebna jest rozmowa. Może ona dotyczyć problemów z nauką w szkole, relacjami rówieśniczymi czy rodzinnymi, emocji, przyjaźni, poczuciu bezsilności, dyskryminacji, ale również kryzysu psychicznego. Telefony i chaty zaufania obsługują specjaliści – pedagodzy, psychologowie. Dzwoniąc do telefonu zaufania warto pamiętać, że jest on anonimowy, czyli nie ma potrzeby podawania imienia, nazwiska ani miejsca zamieszkania. Większość z tych numerów są to numery bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych. A część z tych telefonów obsługiwana jest całą dobę, tzn. 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę.
Mając na uwadze, że życie ludzkie jest bezcenne oraz w trosce o szeroko rozumiane bezpieczeństwo dzieci i młodzieży, w Biurze Prewencji KGP opracowany został plakat i ulotka zawierająca informacje o numerach telefonów obsługiwanych przez instytucje i organizacje udzielające wsparcia i pomocy młodym ludziom. Na obu rodzajach wspomnianych materiałów został umieszczony kod QR, który przekierowuje na, opracowaną w Komendzie Głównej Policji, stronę internetową dedykowaną tym telefonom, pod którymi konsultanci udzielają wsparcia i pomocy. Na stronie tej, oprócz informacji tożsamych jak na plakacie, został zamieszczony opis, z jakimi problemami można dzwonić pod wskazane numery telefonów lub pisać na chacie oraz link przekierowujący do stron dedykowanych poszczególnym telefonom zaufania. Ponadto można pobrać plakat czy ulotkę. Druga strona opracowanej ulotki zawiera opis przykładowych sytuacji, trudnych dla młodego człowieka, w których może zwrócić się z prośbą o pomoc, dzwoniąc pod wskazane w tych materiałach numery telefonów lub pisząc na chacie.
Pamiętaj. Potrzebujesz wsparcia? Zadzwoń, napisz, porozmawiaj
Źródło: KPP w Ciechanowie