Stracił prawie 2 tys. złotych. Myślał, że pomaga koledze

26-letni mieszkaniec powiatu ciechanowskiego za pomocą popularnego komunikatora otrzymał wiadomość z profilu swojego kolegi z prośbą o pilną pożyczkę. „Znajomy” zapewniał, że szybko zwróci pożyczone pieniądze. 26-latek przekonany, że koresponduje ze swoim kolegą, podał dwa kody systemu płatności mobilnych, a następnie zatwierdził je w aplikacji mobilnej swojego banku. Uświadomił sobie, że został oszukany, dopiero gdy otrzymał wiadomość od prawdziwego znajomego o włamaniu na konto na portalu społecznościowym. 26-latek stracił prawie 2 tys. złotych.

Przy użyciu kodów do płatności mobilnych możemy dokonać płatności w Internecie oraz w sklepach stacjonarnych. Kody służą do zainicjowania transakcji, a po akceptacji w aplikacji mobilnej banku, dochodzi do realizacji transakcji i pobrania pieniędzy z konta.

Pamiętajmy o tym, aby nigdy nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych.

Jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw, czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy.

Źródło: KPP w Ciechanowie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*