Trwa migracja danych klientów do nowego systemu PGNiG Obrót Detaliczny

PGNiG Obrót Detaliczny wdraża nowy system bilingowy, który pozwoli skróć czas obsługi klientów i umożliwi im dostęp do szeregu nowoczesnych usług. Realizacja projektu wiąże się  między innymi z migracją, tj. przeniesieniem danych ponad 7 milionów klientów do jednego  wspólnego systemu bilingowego. Może to powodować czasowe utrudnienia dla części  klientów w województwach: mazowieckim, lubelskim, warmińsko-mazurskim, podlaskim,  świętokrzyskim i łódzkim. 

Wdrożenie Centralnego Systemu Bilingowego (CSB) to ogromne wyzwanie dla spółki. Jest to  największy system tego rodzaju w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej. Nowe  rozwiązanie pozwoli na usprawnienie obsługi klientów, podniesienie poziomu bezpieczeństwa ich  danych i ułatwi korzystanie z nowoczesnych usług. Wprowadzenie CSB, to obok dynamicznego  rozwoju elektronicznych kanałów obsługi klienta, fundament cyfrowej transformacji, która jest 

konsekwentnie realizowana przez PGNiG Obrót Detaliczny. 

Niezbędne prace związane z migracją danych potrwają około dwa miesiące i obejmą ok. 1,7 mln  odbiorców w województwach: mazowieckim, lubelskim, warmińsko-mazurskim, podlaskim,  świętokrzyskim i łódzkim. Po zakończeniu migracji danych każdy odbiorca otrzyma nowy numer  klienta oraz nowy indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania wpłat. Docelowo  PGNiG Obrót Detaliczny chce również wprowadzić jedną wspólną fakturę dla różnych oferowanych  przez spółkę usług. 

Dla części klientów migracja danych może oznaczać czasowe utrudnienia w uzyskaniu bieżących  informacji o rozliczeniach i wpłatach, opóźnienia w aktualizacji danych dotyczących rozliczeń i faktur  w eBOK oraz wydłużenie czasu realizacji zgłoszeń. Możliwe są również przesunięcia terminów  dostarczania faktur, jednak nie wpłynie to na ich wysokość i nie powoduje żadnych  dodatkowych kosztów. 

PGNiG Obrót Detaliczny dokłada wszelkich starań, aby prace informatyczne zakończyły się jak  najszybciej i były jak najmniej uciążliwe dla klientów. 

Więcej informacji, w tym odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące zmiany systemu, można znaleźć na stronie: www.pgnig.pl/zmiana-systemu 

Źródło: PGNiG Obrót Detaliczny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*